Авточасти за Автомобили FSO

Намерете това от което се нуждаете

История на автомобилната марка FSO

FSO или Fabryka Samochodow Osobowych, (буквално преведено означава: завод за пътнически автомобили) е полски производител на автомобили, който се намира в град Варшава. Заводът FSO е създаден през 1951 година от полското правителство, за да произвежда автомобили след втората световна война. Първата кола FSO Warszawa е произведена по-лиценз на съветския GAZ-M20 - Победа. През 1953 година, екипа на завода започва работа по-разработването на по-малки и популярни автомобили в резултат на което излиза вторият модел FSO Syrena с двутактов двигател. Syrena е с напълно собствен дизайн на FSO и е въведен на пазара през 1957 година.

През 1965 година, полското правителство подписва лицензирано споразумения с италианския производител на автомобили Fiat Auto за производство на избрани модели на Fiat в Полша, под търговската марка Polski Fiat. Завода на FSO замества производството на морално остарелите Warszawa с това на Polski Fiat 125p по-лиценз на Fiat 125. Моделите FSO 1300 и 1500 са произведени във вариант комби и пикап. Въпреки това, Warszawa продължава да е на пазара до 1973 година. През 1978 година, FSO въвежда нов модел наречен Polonez, който е с 5 врати, компактен автомобил на базата на FSO 1500. Този модел първоначално е създаден да замени всички варианти на оригиналния 1500, но всъщност производството му е продължило до 1991 година.

Двата модела продължават да бъдат актуални през този период. През 1986 година Renault 14 е копиран от FSO и е създаден прототип наречен FSO Wars 1.3 S. Polski Fiat 125p, продължава да излиза от поточната линия до 1991 година, от който модел са произведени около 1 450 000 автомобила. След структурните промени през 1989 година, полското правителство се опитва да намери подходящ партньор на FSO от международните производители на автомобили. През 1994 година, подписват споразумение с General Motors. Въпреки това, FSO е продаден на корейския Daewoo Motors през следващата година. Daewoo фалира през 2000 година, което довежда до острото влошаване на FSO.

Daewoo Motors е купена от General Motors, но в чужбина дъщерните дружества за производство като Daewoo-FSO не са част от сделката и FSO отново остава независим. През 2004 година, Daewoo-FSO е преименуван отнво на FSO. В следващите години UkrAVTO, собственик на ЗАЗ става партньор и постепенно мажоритарен акционер на FSO. В средата на 2006 година компанията майка на FSO, UkrAVTO, подписва лицензирано споразумение с General Motors да произвежда Chevrolet Aveo T250. Първият модел Aveo, излиза от завода на FSO през 2007 година. Лицензът за производство на Aveo изтича през февруари 2011 година.