Части за Автомобили

Намерете това от което се нуждаете



Въздушно окачване

Въздушното окачване при автомобилите може да бъде задвижвано от двигател, електрическа помпа или компресор за въздух. При въздушното окачване се използва сгъстен въздух. Този тип окачване замества конвенционалните стоманени пружини. Ако двигателят е оставен за продължителен период от време, колата ще се установи (смъкне) към земята. Целта на въздушно окачване е да се осигури гладко качеството на возене и в някои случаи по-голяма стабилност по-време на движение.

Една от най-ранните реализации на въздушно окачване е през 1920 година. Повечето автомобили от марката Citroen се предлагат с такъв тип въздушно окачване. Citroen въвежда тази технология още през 1954 година. GM правят опит с въздушно окачване на търговски автобуси през 1958 година. Поставените въздушни възглавници на всяко колело имат сензори, чрез които се поддържа нивото на товара и нивото на превозното средство в завоите. Настройките на окачването са свързани към системната памет на седалката, което означава, че колата би трябвало автоматично да нагласи окачването за отделния (различния) водач.

Система за контрол в Mark VIII също понижава окачването с около 25 мм при скорост над 100 км/ч. за да подобри аеродинамичните характеристики на автомобила. Въздушното окачане предлага много предимства с напредването на новите материали и технологии. Това е особено важно, тъй като производителите на автомобили се стремят да подобрят разхода на гориво, чрез намаляване на теглото на автомобила и използване, технологиите на активно окачване за да увеличат максимално ефективността.

Превозните средства, които използват въздушно окачване днес включват модели като Mercedes Benz, Rolls Royce, Cadillac, Lexus, Maybach, Land Rover, Range Rover, SsangYong, Subaru, Volkswagen, Audi, Ford и Lincoln. Citroën сега произвежда Hydractive окачване, компютърно контролирана версия на хидропневматична система, което се отличава с режими спорт и комфорт. Новото технологично въздушно окачване понижава височината на автомобила при високи скорости и продължава да поддържа височината на превозното средство, когато двигателят не работи.