-
Всмукателен Колектор Гарнитура
-
Гарнитура Водна Помпа
-
Гарнитура Глава
-
Гарнитура Капак Глава
-
Гарнитура Колектор
-
Гарнитура Термостат
-
Гарнитури Комплект Глава
-
Картер / Уплътнение
-
Aixam
-
Alfa Romeo
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Cadillac
-
Chevrolet
-
Chrysler
-
Citroen
-
Daewoo
-
Daihatsu
-
Dodge
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
FSO
-
Honda
-
Hyundai
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Acura
-
Kia
-
Lada
-
Lamborghini
-
Lexus
-
Lotus
-
Maserati
-
Maybach
-
Mazda
-
Mercedes
-
MG
-
Mini
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Perodua
-
Peugeot
-
Porsche
-
Proton
-
Renault
-
Rolls Royce
-
Rover
-
Saab
-
Seat
-
Skoda
-
Smart
-
Lancia
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tata
-
Toyota
-
TVR
-
Opel
-
Volkswagen
-
Volvo
-
Dacia
-
Zaz
-
Lincoln
-
Infiniti
Гарнитури
При двигателя с вътрешно горене, едни от важните части са гарнитурите. Те биват много видове, модели и размери в зависимост от типа двигател. Най-голямото и много важно уплътнение в един двигател е гарнитурата на главата. Това е уплътнител който стои между блока на двигателя и цилиндровата глава в двигател с вътрешно горене. Неговата цел е запечатването, за да се осигури максимална компресия и да се избегне изтичане на охлаждаща течност или масло на двигателя в цилиндрите. Това се явява като най-критичното запечатване прилагано във всеки двигател.
Запечатването на двигателя с гарнитурата на главата е част от горивната камера, която споделя изисквания с една и съща сила към други компоненти на горивната камера. Гарнитурите при двигателя с вътрешно гориво биват няколко вида изработени от различни материали. Първо ще споменем MSL уплътненията, които се използват в съвременните двигатели. Те обикновено се състоят от три слоя стомана. Контактните лица на гарнитурата за двигателя обикновено са покрити с гумена обвивка като Viton. Лицата (страните) на гарнитурата се притискат от цилиндровия блок и главата на цилиндъра, посредством болтове.
Други гарнитури използвани при двигателя могат да бъдат изработени от твърди медни листове наречени медни гарнитури, при които обикновено се изисква специална механична обработка наречена o-ringing, при която се поставя парче тел около обиколката на цилиндъра. Медните гарнитури са изключително трайни при употребата в двигателите с вътрешно горене. Някои автомобилни производители вече са започнали производството на неразделни медни гарнитури, при които не се налага тяхното отстраняване от блока при работа по-двигателя. Следващият вид са гарнитурите composite или казано на български - комбинирани гарнитури.
Този тип гарнитури за двигателя обикновено те са направени от азбест или графит. Те са по-склонни към увреждане от колкото новите уплътнения. Азбест уплътнения се използват все по-рядко, от гледна точка на здравното естество. Другият тип гарнитури, които ще споменем са elastomeric, използван от Rover на техните двигатели K Series. При тях е използван стоманен лист в сърцевината и силиконова гума, за да се запечатат пасажите на масло и охлаждащата течност. Отворите са запечатани от валцувани стоманени пръстени по-конвенционален начин. Идеята, която стои зад дизайна на тези уплътнения е за производство на серийната версия на технологията, използвана при двигателите F1 по-това време.
Уплътненията на по-малките версии на K Series, е много успешна. Въпреки това промяната на дизайна на двигателите довежда до постоянни проблеми и нестабилност на този тип гарнитури. При необходимост от резервни части за вашата кола като: всмукателни - колекторни гарнитури, гарнитура за главата на двигателя, гарнитура за водна помпа, гарнитура за капака на главата, гарнитура за картера, гарнитура за термостата и много други, моля използвайте мощната система за намиране на резервни части (нови и втора употреба) 24asti.bg.