Части за Автомобили

Намерете това от което се нуждаете



Гарнитури

При двигателя с вътрешно горене, едни от важните части са гарнитурите. Те биват много видове, модели и размери в зависимост от типа двигател. Най-голямото и много важно уплътнение в един двигател е гарнитурата на главата. Това е уплътнител който стои между блока на двигателя и цилиндровата глава в двигател с вътрешно горене. Неговата цел е запечатването, за да се осигури максимална компресия и да се избегне изтичане на охлаждаща течност или масло на двигателя в цилиндрите. Това се явява като най-критичното запечатване прилагано във всеки двигател.

Запечатването на двигателя с гарнитурата на главата е част от горивната камера, която споделя изисквания с една и съща сила към други компоненти на горивната камера. Гарнитурите при двигателя с вътрешно гориво биват няколко вида изработени от различни материали. Първо ще споменем MSL уплътненията, които се използват в съвременните двигатели. Те обикновено се състоят от три слоя стомана. Контактните лица на гарнитурата за двигателя обикновено са покрити с гумена обвивка като Viton. Лицата (страните) на гарнитурата се притискат от цилиндровия блок и главата на цилиндъра, посредством болтове.

Други гарнитури използвани при двигателя могат да бъдат изработени от твърди медни листове наречени медни гарнитури, при които обикновено се изисква специална механична обработка наречена o-ringing, при която се поставя парче тел около обиколката на цилиндъра. Медните гарнитури са изключително трайни при употребата в двигателите с вътрешно горене. Някои автомобилни производители вече са започнали производството на неразделни медни гарнитури, при които не се налага тяхното отстраняване от блока при работа по-двигателя. Следващият вид са гарнитурите composite или казано на български - комбинирани гарнитури.

Този тип гарнитури за двигателя обикновено те са направени от азбест или графит. Те са по-склонни към увреждане от колкото новите уплътнения. Азбест уплътнения се използват все по-рядко, от гледна точка на здравното естество. Другият тип гарнитури, които ще споменем са elastomeric, използван от Rover на техните двигатели K Series. При тях е използван стоманен лист в сърцевината и силиконова гума, за да се запечатат пасажите на масло и охлаждащата течност. Отворите са запечатани от валцувани стоманени пръстени по-конвенционален начин. Идеята, която стои зад дизайна на тези уплътнения е за производство на серийната версия на технологията, използвана при двигателите F1 по-това време.

Уплътненията на по-малките версии на K Series, е много успешна. Въпреки това промяната на дизайна на двигателите довежда до постоянни проблеми и нестабилност на този тип гарнитури. При необходимост от резервни части за вашата кола като: всмукателни - колекторни гарнитури, гарнитура за главата на двигателя, гарнитура за водна помпа, гарнитура за капака на главата, гарнитура за картера, гарнитура за термостата и много други, моля използвайте мощната система за намиране на резервни части (нови и втора употреба) 24asti.bg.