-
Map Sensor/Датчик Налягане Всмук. Колектор
-
Биела
-
Болтове Глава
-
Бутало
-
Водач Клапан
-
Всмукателен Колектор
-
Гарнитура Глава
-
Гарнитура Капак Глава
-
Гарнитури Комплект Глава
-
Глава / Двигател
-
Двигател
-
Инжектор Дюза / Дизел
-
Капак Клапани
-
Клапани
-
Лагери / Основни / Биелни
-
Лагери Разпределителен Вал
-
Мaркуч Картерни Газове
-
Повдигачи Разпределителен Вал
-
Подгряваща Свещ
-
Разпределителен Вал
-
Ролка Пистов Ремък
-
Свещ
-
Сегменти
-
Семеринг
-
Умна Дюза
-
Aixam
-
Alfa Romeo
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Cadillac
-
Chevrolet
-
Chrysler
-
Citroen
-
Daewoo
-
Daihatsu
-
Dodge
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
FSO
-
Honda
-
Hyundai
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Acura
-
Kia
-
Lada
-
Lamborghini
-
Lexus
-
Lotus
-
Maserati
-
Maybach
-
Mazda
-
Mercedes
-
MG
-
Mini
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Perodua
-
Peugeot
-
Porsche
-
Proton
-
Renault
-
Rolls Royce
-
Rover
-
Saab
-
Seat
-
Skoda
-
Smart
-
Lancia
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tata
-
Toyota
-
TVR
-
Opel
-
Volkswagen
-
Volvo
-
Dacia
-
Zaz
-
Lincoln
-
Infiniti
Глава на двигател с вътрешно горене
В един двигател с вътрешно горене, цилиндровата глава (наричана съкратено само главата) седи над цилиндрите в горната част на цилиндровия блок. След затваряне на горната част на цилиндъра се образува горивната камера. Запечатването на цилиндровия блок и главата става чрез уплътнение. В повечето двигатели, главата също така предоставя пътища (или канали), през които се подават въздух и гориво в цилиндъра. Използваните на отработените газове излизат през други отвори.
Главата може да бъде и място за монтиране на клапани, запалителни свещи, подгряващи свещи и инжектори за горивото. В flathead или sidevalve двигатели, всички механични части са монтирани в рамките на блока и главата по-същество се явява като една метална плоча, прикована към горната част на блока. С това опростяване се избягват движещите части в главата и облекчава производството и ремонта на този тип двигатели. Този дизайн, обаче изисква входящия въздух да преминава по-сложен път, което ограничава способността на двигателя да работи при по-високи обороти в минута.
Това води до приемането на въздушните клапани в дизайна на главата и по-следващото проектиране и добавяне на разпределителен вал. Във вътрешността на цилиндрова глава има пасажи и пътища по-които се движи горивото и въздушната смес, които преминават през входа на клапаните и стигат до смукателния колектор за отработените газове, за да излязат вече отработените газове от изпускателните клапани на изпускателния колектор. При двигателите с водно охлаждане, цилиндрова глава също съдържа неразделни канали и пасажи по-които се предвижва охлаждащата течност, чието съдържание обикновено е смес от вода и антифриз, за да се позволи отнемането на излишно натрупалата се висока температура на двигателя.
Броят на цилиндровите глави е в зависимост от конфигурацията на двигателя. При почти всички редови двигатели, днес се използва един и същи принцип на цилиндровата глава, която обслужва всички цилиндри. V образните двигатели имат две цилиндрови глави, по-една за всеки блок на двигателя. Радиалните двигатели са с една глава за всеки цилиндър, въпреки че това обикновено е форма на моноблок, в който главата е направена като неразделна част на цилиндъра.
Тук е мястото да споменем, че през сайта 24asti.bg, Вие можете да поръчате нови и втора употреба резервни части като: биели, биелни лагери, болтове за глава, бутала, водачи за клапани, клапани, разпределителни валове, сегменти, семеринги, комплект гарнитури за главата на двигателя и много други необходими Ви части.