Части за Автомобили

Намерете това от което се нуждаете



Автомобилни гуми и джанти

Автомобилните гуми са с пръстеновидна форма и се монтират на джантите на автомобила за да ги защитят и да дадат възможност за по-добро представяне на превозното средство, като осигуряват гъвкавост, която абсорбира неравностите по-пътя и запазва позицията на колело в близък контакт със земята. Основните материали на съвременните гуми са синтетичен каучук, естествен каучук, тъкани и тел, съчетани заедно с други химични съединения. Автомобилните гуми се състоят от протектора и тялото.

Протектора осигурява тяга, докато тялото осигурява подкрепа. Днес по-голямата част на гумите са с пневматично надуваема структура. Пневматичните гуми се използват от много видове превозни средства, като велосипеди, мотоциклети, автомобили, камиони и въздухоплавателни средства. Най-ранните гуми са били ленти от желязо (по-късно от стомана), монтирани върху дървени колела, които са се използват при каруци и вагони. Първите практически, надуваеми гуми са произведени от John Boyd Dunlop през 1887 година.

Производството на автомобилни гуми се разраства с развитието на автомобилната индустрия. Днес над 1 милиард гуми се произвеждат годишно в над 400 фабрики по-света. Както споменахме по-горе автомобилното колело е съвкупност от автомобилна гума и джанта. Джантите могат да бъдат изработени от стомана или алуминий. В зависимост от превозното средство, което включва неговото тегло, товароносимост и приложение за експлоатация на него могат да бъдат монтирани стоманени (метални) джанти или лети джанти от алуминиеви сплави или магнезий.

Летите джанти са обикновено леки в сравнение с металните. Те осигури по-добра топлопроводимост и подобрен козметичен вид на автомобила. По-добра проводимост на топлина може да помогне да се разсее топлината от спирачките, което подобрява спирачните характеристики при по-взискателни условия на шофиране и намалява шанса от проблем със спирачките, поради прегряване.

Най-ранните алуминиеви джанти са направени от магнезиеви сплави. Едно от първите производства на лети джанти е през 1960 година. През тези години материалът на тези олекотени джанти е бил доста крехък. В малко по-късен период тези проблеми са избегнати като се прилагат и алуминиевите сплави. При отнемане теглото на колелата се намалява и общата маса на превозното средство, което може да помогне за по-ниският разхода на гориво на автомобила.