Части за Автомобили

Намерете това от което се нуждаете



Датчици по двигателя на автомобила

За да се осигури правилното количество за всяко едно работно звено и правилно управление на двигателя (ECU) трябва да се наблюдава от огромен брой на вхдящи сензори или казано по друг начин датчици. Някои от тези датчици по двигателя са: датчик за масата на въздушният поток, който показва количеството на въздух в двигателя. Кислороден датчик есензор, който следи за количеството на кислород в изгорелите газове, определяйки колко богата или постна да бъде горивната смес за да се направи съответната корекция.

Throttle датчика е позициониран на монитора на дроселовата клапа, който определя колко въздух влиза в двигателя, така че ECU да може да отговоря бързо на промените с увеличаване или намаляване на нивото на гориво, колкото е необходимо. Датчика (сензора) за температурата на охлаждащата течност позволява на ECU да определи, кога двигателят е достигнал правилната работна температура. Датчика за напрежение е сензор, който определя напрежението в електрическата система на автомобила, така че ECU може да се повиши на празен ход, ако напрежението спада, което би означавало, висок електрически товар.

Manifold датчика е сензор за налягането в смукателния колектор. Размерът на въздуха изтеглен в двигателя е добра индикация за това колко енергия се произвежда. Колкото повече въздух отива в двигателя, толкова по-ниско е налягането в колекторите, така че това отчитане се използва за да се прецени колко енергия се произвежда. Датчика за скоростта на двигателя отчита оборотите на двигателя, който е един от факторите използвани за изчисляване на ширината на импулса.

Има два основни типа на контрол за мулти-портови системи: инжектори за горивото могат да бъдат отворени едновременно по-едно и същото време, или всеки може да бъде отворен точно преди всмукателния клапан на цилиндъра да се отвари. Това се нарича последователен мулти-порт за впръскване на горивото. Предимството в последователно впръскване на горивото е, че ако настъпи внезапна промяна, системата може да отговори по-бързо за да се извърши промяната. При това положение се изчаква следващия прием при отварянето на клапана.