-
Датчик Студен Старт
-
ABS Компютър
-
ABS Контролен Панел
-
ABS Помпа / Модул Комбиниран
-
Airbag Датчик
-
Airbag Компютър
-
Airbags Пасажер
-
Airbags Седалка
-
Map Sensor/Датчик Налягане Всмук. Колектор
-
MMI / Конзола Управление
-
MMI / Мултимедиен Интерфейс
-
TDC Колянов Вал / Датчик
-
TPS / Датчик Дроселова Клапа
-
Xenon HID D2R Лампа
-
Xenon HID D2S Лампа
-
Xenon HID Запал. Устройство
-
Аварийни Светлини / Бутон
-
Алтернатор / Генератор / Динамо
-
Байпасен Клапан Празен Ход
-
Бобина
-
Бобина Свещ / Модул
-
Бобинен Блок
-
Бордови Комп. Дисплей
-
Бутон Подгряване Седалки
-
Въздушен Компресор
-
Горивна Помпа Реле
-
Датчик Външна Температура
-
Датчик Детонация
-
Датчик Дъжд
-
Датчик Колянов Вал
-
Датчик Налягане Гориво
-
Датчик Налягане Странично Ускорение DSC/ESP
-
Датчик Разпределителен Вал
-
Датчик Странично Ускорение / DSC
-
Датчик Таван / Кабрио
-
Дебитомер
-
Делко / Дистрибутор
-
Дистанционно Аларма
-
Дистрибуторен Палец
-
Дистрибуторна Капачка
-
Ел Блок Активното Окачване
-
Ел Уреди / Километраж
-
Ел. Мотор / Кабрио
-
Ел. Мотор Стъкло
-
Ел. Перка / Климатик A/C
-
Ел. Серво
-
Ел. Стъкла / Бутони
-
Ел.Мотор / Парно
-
Ел.Шибидах Мотор
-
Задна Светлина Мъгла / Бутон
-
Инжекционна Система
-
Кабели Свещи
-
Клапан Контролен / Компресор Климатик
-
Клеморед Контактния Ключ
-
Климатик / Бутон
-
Климатроник / Конзола Управление
-
Колянов Вал Датчик
-
Компютър Климатик
-
Компютър Купе
-
Компютър Мултитроник
-
Комутатор / Запал. Модул
-
Комутатор Делко
-
Комфорт Модул
-
Конзола Светлини Управление
-
Кутия Бушони / Предпазители
-
Ламбда Сонда
-
Лост Мигач
-
Лост Мигач / Чистачки
-
Лост Светлина / Мигач
-
Лост Чистачки
-
Мигач / Странично Огледало
-
Мигач Броня
-
Мигач Реле
-
Модул Темпомат / Автопилот
-
Мотор Ел Фарове
-
Мотор Чистачки
-
Мотор Чистачки Вода
-
Налягане Масло Превкл.
-
Ниво Кантар Датчик
-
Парктроник Сензор
-
Патрон Запалителен / Контактен Ключ
-
Педал газ
-
Печка
-
Платка Стоп
-
Помпа Пръскалки Фарове
-
Потенциометър Педал Газ
-
Превкл. Задна Светлина
-
Предпазител / Бушон
-
Размразяване Задно Стъкло / Бутон
-
Резистор / Реостат Парно
-
Реле / Алтернатор
-
Реле Електромотор Радиатор
-
Реле Инжекцион
-
Реле Климатик A/C
-
Реле Подгряващи Свещи
-
Реле Студен Старт
-
Реле Фарове
-
Реле Централно
-
Реле Чистачки
-
Реостат Парно Мотор
-
Салон Осветление
-
Свещ Печка
-
Скоростомер / Датчик
-
Смукач Автоматичен
-
Спираловиден Кабел / Airbag Превлюч. Волан
-
Стартер
-
Стартер Реле
-
Стоп Машинка
-
Странични Огледала / Конзола Превкл.
-
Стъпков Мотор / Празен Ход
-
Темпомат / Автопилот Реле
-
Умна Дюза
-
Фарове Мъгла
-
Холограмен Дисплей
-
Холограмен Дисплей / Конзола Управление
-
Централно Вакуумна Помпа
-
Централно Превкл.
-
Часовник Табло
-
Шайба Алтернатор / Генератор / Динамо
-
Шибидах / Бутон
-
Aixam
-
Alfa Romeo
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Cadillac
-
Chevrolet
-
Chrysler
-
Citroen
-
Daewoo
-
Daihatsu
-
Dodge
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
FSO
-
Honda
-
Hyundai
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Acura
-
Kia
-
Lada
-
Lamborghini
-
Lexus
-
Lotus
-
Maserati
-
Maybach
-
Mazda
-
Mercedes
-
MG
-
Mini
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Perodua
-
Peugeot
-
Porsche
-
Proton
-
Renault
-
Rolls Royce
-
Rover
-
Saab
-
Seat
-
Skoda
-
Smart
-
Lancia
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tata
-
Toyota
-
TVR
-
Opel
-
Volkswagen
-
Volvo
-
Dacia
-
Zaz
-
Lincoln
-
Infiniti
Електрическа система на автомобила
Днешните електрически системи при автомобилите са все по-сложени и подчертават границите на съвременните технологии, но те продължават да бъдат идентични с основният им принцип от преди 30 години. Част от електрическата система на автомобила е акумулатора (батерията). Това е устройство което се използва за съхраняването на тока необходим за стартиране на двигателя и експлоатирането на електрическите аксесоари в автомобила.
Електрическата система при колата работи на 12 волта. Живота на акумулатора е с продължение от 3 до 5 години в зависимост от климатичните условия по-време на неговата експлоатация. Друга част в електрическата система на автомобила е динамото, което произвежда електроенергия, използвана от електрическите уредите и за поддържане и зареждане на акумулатора. Динамото се задвижва от ремък чрез двигателя и произвежда променлив ток AC, който се преобразува до 12 волтов постоянен ток DC от диоден мост (токоизправител).
Променливият ток не може да се съхранява, но е много по-ефективен. Повечето динама (алтернатори) сега използват вътрешни регулатори на напрежение, за да се поддържа правилното напрежение на системата от 12.6-14.5 волта. Другият основен електрически компонент в електрическата система на колата се използва само по-няколко пъти на ден, но е най-големият енергиен потребител и най-критичен към работата на вашия автомобил - това е стартера.
Стартера е DC мотор, който се превръща в двигател на коляновия вал чрез маховика, за да започне процеса на горене чрез създаване на компресия в цилиндрите. Напрежението (тока) на стартера се доставя директно от акумулатора (батерията) и се контролира от реле управлявано от контактният ключ на колата. Някои от останалите части които са включени в електрическата система на автомобила са: датчици, електрически мотори, електрически перки, превключватели, централни механизми, електрически помпи, реостат, стъпков мотор, бушони и още много други елементи.