-
Виско Муфа
-
Виско Съединител / Силикон
-
Водна Помпа
-
Водни Съединения
-
Гарнитура Термостат
-
Датчик Вода
-
Дехидратор Киматик
-
Дифузьор / Перка Климатик
-
Дифузьор Радиатор
-
Ел Перка / Парно
-
Ел. Перка / Климатик A/C
-
Ел. Перка / Радиатор
-
Ел.Мотор / Парно
-
Изпарител Климатик
-
Интеркулер
-
Капачка Радиатор
-
Клапан Климатик
-
Клапан Контролен / Компресор Климатик
-
Климатик / Бутон
-
Климатроник / Конзола Управление
-
Компресор Климатик
-
Компютър Климатик
-
Корпус Въздушен Филтър
-
Корпус Термостат
-
Кран Парно
-
Маркуч / Интерколер
-
Парно / Конзола Управление
-
Перка Visco Съединител
-
Печка
-
Радиатор
-
Радиатор Климатик / Кондензатор
-
Радиатор Парно
-
Разширителен Клапан / Климатик
-
Разширителен Съд
-
Резистор / Реостат Парно
-
Реле Електромотор Радиатор
-
Реле Климатик A/C
-
Реостат Парно Мотор
-
Решетки Въздух / Духалки
-
Ролка Климатик A/C
-
Семеринг
-
Термостат
-
Топлообменник / Двигател
-
Топлообменник / Скоростна кутия
-
Тройник
-
Aixam
-
Alfa Romeo
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Cadillac
-
Chevrolet
-
Chrysler
-
Citroen
-
Daewoo
-
Daihatsu
-
Dodge
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
FSO
-
Honda
-
Hyundai
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Acura
-
Kia
-
Lada
-
Lamborghini
-
Lexus
-
Lotus
-
Maserati
-
Maybach
-
Mazda
-
Mercedes
-
MG
-
Mini
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
Nissan
-
Perodua
-
Peugeot
-
Porsche
-
Proton
-
Renault
-
Rolls Royce
-
Rover
-
Saab
-
Seat
-
Skoda
-
Smart
-
Lancia
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tata
-
Toyota
-
TVR
-
Opel
-
Volkswagen
-
Volvo
-
Dacia
-
Zaz
-
Lincoln
-
Infiniti
Охладителна система
Охладителната система на автомобила е съвкупност от много елементи като: воден радиатор, водна помпа, водни съединения, ел. перка за радиатор, релета, датчици и много други. Радиатора е основна част от охладителната система и се използват за охлаждане на двигатели с вътрешно горене, главно в пътно транспортни превозни средства, но също и в други бутални двигатели, въздухоплавателни средства, железопътни локомотиви, мотоциклети или други подобни използващи такъв двигател.
Охладителната система е захранена с течен топло носител като вода или антифриз, преминавайки през блока на двигателя където се нагрява, след което циркулира през тръби и маркучи преминавайки през самия радиатор, където тази топлина се губи в атмосферата. След като се охлади течността, тя отново се насочва към двигателя за да отнеме натрупалата се температура от работата на двигателя с вътрешно горене. Този цикълът се повтаря постоянно докато двигателя работи, но само и единствено при нужда.
Важен фактор при този процес оказва и външната температура. Също така при някои автомобили и други моторни превозни средства се използва въздушно охлаждане на двигателя. Ел. перката или казано по-друг начин, вентилатора е монтиран в непосредствена близост до радиатора, който издухва въздух през него охлаждайки течността. Въздухът е важна част в процеса на охладителната система, защото отнема топлината от радиатора. Необходимо е загряният въздух да бъде заменян постоянно от хладен въздух.
При необходимост, както споменахме по-рано този процес на трансфер на топлина продължава постоянно. Ето защо радиатора се намира зад маската или решетката в предния край на автомобила. Тъй като колата се движи, въздушният поток преминава през радиатора и непрекъснато отнема от натрупалата се топлина. Въпреки това, когато превозното средство не е в движение или когато естественият въздушен поток е недостатъчен, вентилатора е насочен директно в ядрото на радиатора, прехвърляйки през него хладен въздух, отнемайки от натрупалата се топлина.