-
Датчик Студен Старт
-
Ел.Шибидах Мотор
-
ABS Компютър
-
ABS Контролен Панел
-
ABS Помпа / Модул Комбиниран
-
Airbag Датчик
-
Airbag Компютър
-
Airbags Пасажер
-
Airbags Седалка
-
MAP Sensor / Датчик Налягане Всмукателен Колектор
-
MMI / Мултимедиен Интерфейс
-
TDC Датчик / Колянов Вал Датчик
-
TPS / Датчик Дроселова Клапа
-
Xenon HID D2R Лампа
-
Xenon HID D2S Лампа
-
Xenon HID Запал. Устройство
-
Аварийни Светлини / Бутон
-
Алтернатор / Генератор / Динамо
-
Байпасен Клапан Празен Ход
-
Бобина
-
Бордови Комп. Дисплей
-
Бутон Подгряване Седалки
-
Бушон / Предпазител
-
Въздушен Компресор
-
Горивна Помпа Реле
-
Датчик Външна Температура
-
Датчик Детонация / Двигател
-
Датчик Дъжд
-
Датчик Колянов Вал
-
Датчик Налягане Гориво
-
Датчик Налягане Странично Ускорение DSC/ESP
-
Датчик Разпределителен Вал
-
Датчик Скорост
-
Датчик Странично Ускорение / DSC
-
Дебитомер
-
Делко / Дистрибутор
-
Динамо Реле
-
Дистанционно Аларма
-
Дистрибуторен Палец
-
Дистрибуторна Капачка
-
Ел Блок Активното Окачване
-
Ел Уреди / Километраж
-
Ел. Мотор / Кабрио
-
Ел. Мотор Стъкла
-
Ел. Перка Климатик A/C
-
Ел. Серво
-
Ел. Стъкла / Бутони
-
Задна Светлина Мъгла / Бутон
-
Запалителна Бобина / Модул
-
Инжекциона Система
-
Кабел Свещи
-
Клеморед Контактния Ключ
-
Климатик / Бутон
-
Климатроник / Конзола Управление
-
Компютър Климатик A/C
-
Компютър Купе
-
Компютър Мултитроник
-
Комутатор / Запалителен Модул
-
Комутатор Делко
-
Комфорт Модул
-
Конзола Светлини Управление
-
Кутия Бушони
-
Ламбда Сонда
-
Лост Мигач / Чистачки
-
Лост Мигачи
-
Лост Чистачки
-
Мигач / Странично Огледал
-
Мигач Броня
-
Модул Темпомат / Автопилот
-
Мотор Ел Фарове
-
Мотор Чистачки
-
Мотор Чистачки Вода
-
Налягане Масло Превкл.
-
Ниво Кантар Датчик
-
Парктроник Сензор
-
Патрон Запалителен / Контактен Ключ
-
Педал Газ
-
Печка
-
Платка Стоп
-
Помпа Пръскалки Фарове
-
Потенциометър Педал Газ
-
Превкл. Задна Светлина
-
Превкл. Светлина / Мигач
-
Размразяване Задно Стъкло / Бутон
-
Резистор / Реостат Парно
-
Реле Електромотор Радиатор
-
Реле Инжекцион
-
Реле Климатик A/С
-
Реле Мигач
-
Реле Подгряващи Свещи
-
Реле Студен Старт
-
Реле Фарове
-
Реле Централно
-
Реле Чистачки
-
Реостат Парно Мотор
-
Салон Осветление
-
Свещ Печка
-
Сензор Таван/Кабрио
-
Смукач Автоматичен
-
Спираловиден Кабел / Airbag Превлюч. Волан
-
Стартер
-
Стартер Реле
-
Стоп Машинка
-
Странични Огледала / Конзола Превкл.
-
Стъпков Мотор / Празен Ход
-
Темпомат / Автопилот Реле
-
Умна Дюза
-
Фарове Мъгла
-
Холограмен Дисплей
-
Холограмен Дисплей / Конзола Управление
-
Централно Вакуумна Помпа
-
Централно Механизъм
-
Централно Превкл.
-
Часовник Табло
-
Шайба Алтернатор / Генератор / Динамо
-
Шибидах / Бутон
-
Zuk
-
Vw
-
Volvo
-
Vanhool
-
Uaz
-
Toyota
-
Temsa
-
Suzuki
-
Subaru
-
Steyr
-
Skoda
-
Shayer
-
Setra
-
Scania
-
Sanos
-
Rover
-
Rocar
-
Robur
-
Renault
-
Raf
-
Porter
-
Pontiac
-
Plimouth
-
Peugeot
-
Paz
-
Otokar
-
Opel
-
Nissan
-
Nisa
-
Neoplan
-
Mitsubishi
-
Mercedes
-
Mega
-
Mazda
-
Matra
-
Marcopolo
-
Man
-
Luaz
-
Ldv
-
Latvia
-
Lancia
-
King Long
-
Kia
-
Karosa
-
Jonckheere
-
Iveco
-
Isuzu
-
Ikarus
-
Hyundai
-
Harmony
-
Gmc
-
Gazela
-
Gaz
-
Ford
-
Fiat
-
Drogmoller
-
Dodge
-
Daihatsu
-
Daf
-
Daewoo
-
Cobra
-
Citroen
-
Chavdar
-
Bova
-
Blue bird
-
Bedford
-
Barkas
-
Avia
-
Dacia
-
Honda
Работа и части на електрическата система при превозните средстева
Днешните автомобилни електрически системи са все по-сложно конструирани и подчертават границите на съвременните технологии приложени в автомобилостроенето. Някои от основните части на автомобилната електрическа система са: акумулатора, алтернатора или както ние го наричаме динамото, стартера, превключвателите, датчиците, релетата и много други елементи и части.
Необходимо е да знаете, че електрическата система на превозните средства трябва да бъде напълно проверявана и тествана на всеки две години или всеки път когато се обслужва отстраняването на възникнал проблем. Всички съвременни автомобили притежават компютърно управление.
Точно при тези съвременни автомобили и най-малката промяна на напрежение в електрическата система на колата може да промени контрола и начина на управление на превозното средство. Тестването на електрическата система може да стане след като се включат всички аксесоари и осветителни тела, които черпят електрическа енергия. През това време е нужно да се измери товарът на веригата с амперметър.
Ако не сте запознати с това, което току що споменахме, оставете всичко това на специалист. Друг съвет, който бихме ви дали за да запазите вашата електрическа система добре работеща е нужно преди да стартирате двигателя на превозното средство да се уверите, че не е включен климатика на колата, фаровете, аудио системата и други електрически уреди, които черпят много енергия.
Най-голямата консумация на ток при електрическата система на автомобила е при самият старт на двигателя, която се черпи от акумулатора. След като двигателя е вече стартиран тогава на помощ идва динамото, което произвежда ток захранвайки загубената енергия от акумулатора и захранва електрическите уреди с ток докато двигателя работи.