Части за Бусове

Намерете това от което се нуждаете



Части и елементи от изпускателната система на превозното средство

В тази статия ще споменем някои от основните части и елементи от изпускателната система на микробусите. Изпускателния колектор е една от тези важни части. Той е внимателно прикрепен чрез болтове към главата на цилиндрите от където първо излизат отработените газове. В зависимост от цилиндрите на превозното средство колекторните тръби са няколко на брой и целта им е да отведат изгорелите газове в една тръба.

Колекторите могат да бъдат направени от обикновена стомана, алуминий, неръждаема стомана или други метални сплави издържащи на високи температури. Друга част от изпускателната система е сензора за кислород. Всички съвременни автомобили, джипове, бусове, камиони и други притежаващи система за впръскване на горивото използват сензор за кислород, за да се измери количеството кислород в изгорелите газове.

Чрез тази информация компютърът задава кога да се засили или да се намали притока на гориво за да се получи правилната смес за максимална икономия на гориво. Кислородният сензор се монтира в изпускателния колектор, или близо до него в изпускателната тръба. Каталитичният преобразовател или както ние го наричаме катализатора е част от ауспуха. Катализатора преобразува вредните газове създадени при изгарянето на горивото в двигателя.

При това изгаряне се образува въглероден моноксид и въглеводороди, които катализатора преобразува във водни пари и въглероден диоксид. Някои катализатори също намаляват и вредните азотни окиси. Катализатора на изпускателната система се монтира между изпускателният колектор и заглушителя. Изпускателните тръби при системата свързват всички части като: колекторите, предния ауспух, катализатора, средния ауспух, задният ауспух и заглушителя.

Изпускателните тръби обикновено са изработени от обикновена стомана, но могат да бъдат изработени и от неръждаема стомана, при което варианта е по-добър от двата тъй като изпускателните тръби от неръждаема стомана са устойчиви на корозия и ще имат по-дълъг живот. Някои изпускателни тръби са изработени от алуминизирана стомана която има по-добра устойчивост на корозия от обикновена стомана, но не е по-добра от неръждаемата стомана.

Алуминизираната стомана е по-евтина от неръждаема стомана. Последният елемент от изпускателната система е заглушителят. Заглушителят служи, както и от името можете да се досетите за тихото извеждане на изгорелите газове до приемливи нива на шум. Не забравяйте, че процеса на горене е серия от експлозии, които създават силен шум. Знайте, че най-големият враг на изпускателната система на превозните средства е корозията. Поддържайте изпускателната система за да бъде вашето превозно средство икономично и с правилно работещ двигател.