Части за Бусове

Намерете това от което се нуждаете



Работа на съединителя при превозните стредства

Когато се превключват предавките на скоростната кутия се осигурява по-добро предавателно число необходимо на двигателя за задвижването на превозното средство. По принцип, когато е натиснат педала на съединителя се позволява превключването към друга предавка.

Механизма на съединителя обикновено се използва за да се обърне посоката на въртене, за да се увеличи или намали скоростта на въртене, да премести въртенето и движението на различна ос или да запази ротацията на двете синхронизирани оси. Когато се сменят скоростите с помощта на съединителя, обикновено към преминаване на по-висока скорост въртенето ще бъде по-бързо.

Следователно при използването на съединителя при превключване от голяма на малка предавка въртенето ще е по-малко. Съединителя служи освен за превключването на предавките от малки към големи и обратно, за превключване на задна скорост. Съединителят при превозните средства e необходимо и полезно устройство за превозните средства. Съединителят притежава въртящи се валове.

Тези въртящи се валове на съединителя обикновено се задвижват от двигателя на превозното средство. Съединителят е свързан чрез два вала, така че те да могат, да бъдат заключени заедно и да се въртят със същата скорост, или да бъдат отделени и завъртани с различни скорости. Превозното средство се нуждаете от съединителя, защото двигателя се върти през цялото време, но колелата на колата не.

За да може колата да спре, без да се навреди на двигателя, колелата трябва да бъдат отделени от двигателя по-някакъв начин. Съединителят позволява за плавното превключване на предавките и намаляването на скоростта на автомобила. При работата на съединителя се получава триене между диска на съединителя и маховика. При автомобилите маховика се свързва с двигателя, а съединителният диск се свързва с предаването (скоростната кутия).

Когато се натисне педала на съединителя, пружините позволяват натиска срещу диска на съединителя, който от своя страна се притиска към маховика. Тогава се заключва входа на карданният вал на двигателя, карайки ги да се въртят със същата скорост. Размерът на силата на съединителя може да зависи от триенето между диска на съединителя и маховика. Силата на триене в съединителя може да бъде като тази при спирачките, но крайната цел при управлението се различава.