Части за Бусове

Намерете това от което се нуждаете



Системата ABS

ABS-а (анти блокиращата система) е част от спирачната система на превозните средства. Почти всички съвременни автомобили притежават ABS. ABS системата предотвратява занасянето и приплъзването на колело, когато гумите са в контакт с пътната настилка. Анти блокиращата система (ABS) се задейства при преплъзване на колелетата на заснежена, заледена, мокра или опесачена пътна настилка.

ABS-а позволява на превозното средство да спре по-бързо или автомобила да бъде направляван в правилната посока при евентуалното му поднасяне. Основните компоненти на анти блокиращата система (ABS) са четири: speed сензори, помпа, вентили и контролер. Speed сензорите при ABS-а, са сензорите за скорост. Анти блокиращата спирачна система (ABS) се нуждае от информация, когато колелото е на път да се заключи (блокира).

Сензорите за скорост, които са разположени на всяко колело или в някои случаи в диференциала, предоставят тази информация. Вентилите се състоят от клапани разположени в спирачните линии на всяка спирачка, контролирана от ABS-а. При някои системи вентила има три позиции на работа. В първата позиция, клапанът е отворен и натиска от главния спирачен цилиндър, минава точно през спирачката.

В позицията две, клапанът блокира линията, изолирайки тази спирачка от главния спирачен цилиндър. Това предотвратява увеличаващият се допълнителен натиск, ако водачът натиснете педала на спирачката много силно. В третата позиция клапана освобождава натиска от спирачката. Тъй като вентилът е в състояние да освободи натиска от спирачките, трябва да има някакъв начин това налягане да се върне обратно.

Ето тук се включва и функцията на помпата, поемайки полученото обратно налягане, когато клапана намаля налягането в някои от спирачните линии. Контролерът при анти блокиращата система (ABS) e компютъра в колата. Той следи сензорите за скорост и подава контрола на клапаните. Има много различни варианти и алгоритми за управлението на ABS системите.

Контролерът следи скоростта чрез сензорите по-всяко време и наблюдава намаляването на скоростта в колелото. Регулаторът на ABS знае, че такова бързо намаляване на скоростта е невъзможно, така че намалява натиска на спирачката, докато се наблюдава ускорение, а след това увеличава натиска, докато засече отново забавяне. Това става много бързо, преди гумата да може действително да промени значително скоростта си.

Резултатът е, че гумата се забавя със същата скорост като тази на колата. Това дава на системата максимална спирачна мощност. Когато ABS системата е в експлоатация се чувства пулсиране в спирачния педал, това идва от бързото отваряне и затваряне на клапаните. При някои ABS системи този цикъл може да бъде до 15 пъти в секунда.