Части за Джипове

Намерете това от което се нуждаете



Датчици на двигателя

Датчиците (сензорите) при двигателя с вътрешно горене могат да бъдат много видове с различни функции на изпълнение. По-долу ще споменем част от тях като обясним тяхната функция и цел на работа. Един от много важните датчици (сензори) е Crank сензора, който се използва при двигателя с вътрешно горене за наблюдение на позицията или скорост на въртене на коляновия вал.

Тази информация се използва от системата за управление на двигателя и контрол на системата по-време на запалване. Crank сензора може да се използва в комбинация с подобно междинно положение на разпределителния вал да се наблюдава връзката между буталата и клапаните в двигателя, което е особено важно при двигателите с променливо газоразпределение.

Също така, често е основен източник за измерване на скоростта на двигателя в обороти. Другият по-важност датчик при двигателите е сензора за позицията на коляновия вал, известен също като манивелен сензор, който записва скоростта, с която се върти коляновия вал. Тази информация се използва от ECU за контрола на запалване и впръскване на горивото.

Датчика за температурата на охлаждащата течност отчита температурата на двигателя, докато двигателят се загрява и когато той е достигнал работна температура подава сигнал на охладителната система, която контролира оптималното му управление. Датчика за температурата на изгорелите газове контролира температурата на отработилите газове на двигателя с вътрешно горене.

Този датчик може да даде на водачът възможност да добие представа за съотношението въздух-гориво на автомобила. Датчика позволява да се постигне балансирано съотношение въздух-гориво. Температурата на отработилите газове е по-ниска от тази в постното или обогатено съотношение на въздух-гориво. Прекалено високите температури могат да бъдат индикатор на опасни условия, които могат да доведат до катастрофален отказ на двигател.

MAP сензора е един от датчиците използвани в електронна система за контрол на двигателя с вътрешно горене. Този сензор се използва обикновено при двигатели с впръскване на горивото. Данните на MAP датчика се използват за изчисляване на плътността на въздуха необходим при самото изгаряне. Сензора за масов поток е датчик, който дава информация за масата на въздуха, който влиза в горивния инжекционен двигател с вътрешно горене.

Датчика за азотен оксид или NOx датчика е обикновено устройство, което отчита азотните оксиди при изгаряне на горивото. Този датчик е монтиран в изпускателната система на превозното средство. Кислородният сензор, или ламбда сондата, е електронно устройство, което измерва съотношението на кислорода (O 2) в горивото или течността, която се анализира.

Сензора (датчика) за позиция на дроселовата клапа TPS е сензор, който се използва за наблюдение на позицията на педала на газта при двигателя с вътрешно горене. Сега вече сте запознати с основните функции на някои от датчиците при двигателите с вътрешно горене. Дано информацията, която Ви дадохме е била полезна за вас. Ние от 24asti.bg, Ви даваме уникалната възможност за бързо и лесно намерите на резервни датчици за Вашият джипов двигател на супер цени и с високо качество на изработка, на продукта.