Части за Джипове

Намерете това от което се нуждаете



Въздушна възглавница (Air Bag) – предназначение и оделните части

В тази статия ще обясним какво представлява въздушната възглавница (air bag), за какво служи и кои са нейните части. Както предполагаме повечето хора знаят, че целта на въздушната възглавница (air bag) е да предпази пътниците в автомобила от тежки наранявания при евентуален сблъсък или по-точно казано, катастрофа. Въздушните възглавници (air bag) в превозното средство могат да бъдат с различен брой в зависимост от оборудването.

Въздушната възглавница (air bag) при удар на автомобила се отваря за части от секундата. Тя се състои от три основни компонента (части), които спомагат да се постигне този резултат. Самата въздушна възглавница air bag) е направена от тънък найлонов плат, който е сгънат под волана, арматурното табло колонките на автомобила, седалките, вратите или тавана.

Както споменахме по-рано това зависи от оборудването на самото превозно средство. Другата важна и задължителна част от air bag системата е crash сензора. Този сензор (датчик) при активиране подава сигнал, който задейства въздушната възглавница и тя се отваря. Минималната скорост на сблъсък която може да активира датчика е 16 - 24 км в час.

Когато катастрофата настъпи сензора затваря електрическият контакт, който включва механичен превключвател. Сензорите получават информация от акселерометър, вградена в микрочип. Въздушната възглавница се надува след реакцията на натриев азид (NaN 3) с калиев нитрат (KNO 3), които създават газ азот. Точно този взрив на горещ азот позволява air bag-а да се надуе за части от секундата.

По-късно, след задействането на въздушната възглавница (air bag) газът бързо се разсейва през малки дупки, като по-този начин възглавницата се отдува и позволява на шофьора или пътника да се движат. Въпреки че целият процес се случва само за една двадесет и пета от секундата, е достатъчно да помогне за предотвратяване на сериозни наранявания.

Прахообразното вещество, освободено от въздушната възглавница, между другото, е царевично нишесте или талк на прах, който се използва от производителите на въздушни възглавници, за да запази гъвкава възглавницата докато тя стои в сгънато положение. Дори и с напредването на технологиите, въздушни възглавници все още са ефективни само когато се използва предпазен колан.

Изследователите са установили, че рисковата зона на близост с въздушна възглавница за водача и пътниците е от 5 до 8 см. Поставяйки предпазният колан вие сте в границата на безопасност, която е около 25 см. Както вече казахме, прекалената близост на въздушната възглавница до пътника или шофьора може да доведе до сериозни наранявания, затова винаги си слагайте когато сте в движещо се превозно средство.