-
ABS Забавителен Кран / Задни Спирачки
-
ABS/EBS Компютър
-
ABS/EBS Контролен Модул
-
ABS/EBS Модулатор Кран
-
ABS/EBS Помпа
-
ABS/EBS Помпа / Модул Комбиниран
-
ABS/EBS Сензор
-
Барабан / Спирачен
-
Барабан Главина Компл.
-
Бързи Връзки
-
Вакуумна Помпа / Спирачна
-
Гайка
-
Главина
-
Датчик Дехидратор
-
Диск / Спирачен
-
Диск Супорт Компл.
-
Електрически ретардер Телма / Електромагнитен
-
Заден Спирачен Цилиндър
-
Изпускателен Кран Налягане
-
Интардер
-
Колесен Болт
-
Кран Защита Налягане Спирачка
-
Моторна Спирачка / Изпускателни Тръби
-
Мулти Конектор
-
Мулти Конектор Защитен Кран
-
Накладки
-
Педал / Спирачен Kомпенсатор
-
Помпа Съединител Горна
-
Превключвател Интардер / Автопилот
-
Преден Спирачен Цилиндър
-
Предпазна Ламарина / Спирачки
-
Ретардер / Хидравличен
-
Ретардер Вторичен Модул
-
Ретардер Маслена Тръба
-
Ретардер Превключвател
-
Ретардер Първичен Модул
-
Ръчна Спирачка
-
Семеринг
-
Соленоиден Кран ABS
-
Спирачен Асистент
-
Спирачен Нивелиращ Кран Ръчен
-
Спирачен Педал
-
Спирачна Помпа / Главен Спирачен Цилиндър
-
Спирачна Челюст
-
Стоп Машинка
-
Супорт / Спирачен Апарат
-
Тресчотка Автоматична
-
Тресчотка Ръчна
-
Тръби Спирачни
-
Феродo
По-какво се различават спирачките на тежкотоварните камиони от тези на леките автомобили?
Нека започнем с това като обърнем внимание и подчертаем, че спирачките на камионите и леките автомобили са с еднаквфункция . Целта на спирачките на всички видове превозни средства е да ги спрат. Спирачките на камионите и колите работят на принципа на триенето. Спирачките на автомобилите разчитат на спирачна течност, която преминава през системата за да работи правилно.
По-този начин, спирачките на колата се управляват от хидравлична система, която разчита на тази течност. От друга страна, спирачките на тежкотоварните камиони зависят и са управлявани от сгъстен въздух. Автобусите също използват този тип спирачната система. Основен плюс при използването на въздуха е, че той никога не изтича като спирачната течност.
Това означава, че спирачната система при камионите е много надеждна, дори ако има малък пробив някъде в системата, тя винаги работи. Повечето от новите тежкотоварни камиони използват двойна система на въздушна спирачка, която не е на разположение и не се предлага при леките автомобили. Всяка въздушна спирачна система е с отделен контрол за управление и ако едната система се повреди или откаже да работи поради някаква причина, другите няма да бъдат засегнати и ще продължат нормалната си работа.
Недостатъка в спирачната система със сгъстен въздух на камионите е закъснението на спирачката. Това е времето, необходимо на въздуха, за да се предвижи по-спирачните линии и тръби за да достигне до накладките, които под приложената сила взаимодействат с барабана. Когато водача натисне педала на спирачката, трябва да свикне с факта, че въздушните спирачки не работят едновременно и веднага.
Времето необродимо за правилното заработване на системата е по-малко от секунда, така че това не е основен проблем. Камионната въздушна спирачна система има няколко задачи. Първо, тя поддържа постоянната доставка на сгъстен въздух чрез работата на компресора. В допълнение, системата трябва да насочва правилно необходимият въздушния поток. Накрая използваната енергията на налягането на въздуха се променя в механична сила необходима за спирането на тежкотоварните камиони и превозни средства.