Части за Мотори

Намерете това от което се нуждаете


Мотоциклетните двигатели

Мотоциклетният двигател може да бъде двутактов или четиритактов, възвратно-постъпателен или Wankel, едноцилиндров или мултицилиндров, ако е бутален или с единичен или двоен ротор, ако е Wankel. Двигателят обикновено задвижва задното колело, но някои малки мотори като Velosolex, са със задвижване на предното колело.

Повечето мотоциклетни двигатели имат предавателна (скоростна) кутия, състояща се от две до шест предавки, както и някои от по-големите мотори, дори имат задна предавка. Мощността създадена от мотоциклетният двигател се изпраща до задвижваното колело чрез ремък, верига или вал. В Европа до 1970 година, капацитета на мотоциклетните двигатели обикновено е варирал от около 50cc до 750cc, но оттогава насам мотоциклетите са се превърнали в машини с капацитет до 2000cc.

Дори и днес, някои мотоциклети все още носят някои прилики с тези в началото на моторните велосипеди, където моторното превозното средство е с двигател и педали. Първият мотоциклет произведен някога е бил задвижван от парен двигател. Най-ранният пример за това е френският Michaux Perreaux от 1868 година. Почти цялото съвременно производство на мотоциклети включва бензинови двигатели с вътрешно горене.

Малките мотоциклети са с въздушно охлаждане. Обикновено големите мотори са с водно охлаждане и включват системи за охлаждане на горивото. При някои скутери или малки мотоциклети се употребяват батерии и електрически мотори (двигатели) за тяхното задвижване. При някои мотоциклетни, двигателя се монтира напречно, а при други надлъжно по-рамката на мотоциклета.

Напречните двигателите обикновено задвижват задното колело на мотора чрез верига или ремък, докато при надлъжно монтираният двигател се използва кардан. При малките мотори като скутерите двигателя е част от задното окачване, така че двигателя не е фиксиран неподвижно към основната рамка на мотоциклета. Вместо това, комбинираният шарнир на двигателя и трансмисията е накланящ се и следва посоката на пътната настилка, и е част от окачването на мотора.