-
ABS Компютър
-
ABS Контролен Модул
-
ABS Помпа
-
ABS Помпа / Модул Комбиниран
-
ABS Сензор
-
ABS Централен Модул
-
Std Гайка
-
Барабан / Спирачен
-
Барабан Главина Компл.
-
Бърза Връзка Кран
-
Вакуумна Помпа / Спирачки
-
Главина / Фланец
-
Диск / Спирачен
-
Диск Супорт / Спирачен Апарат
-
Диск Супорт Компл.
-
Заден Спирачен Цилиндър / Ресори
-
Заден Спирачн Цилиндър
-
Изпускателен Кран Налягане
-
Интардер
-
Колесен Болт
-
Кран Защита Налягане Спирачки
-
Моторна Спирачка / Изпускателни Тръби
-
Мулти Конектор
-
Мулти Конектор Защитен Кран
-
Накладки
-
Педал / Спирачен Kомпенсатор
-
Преден Спирачен Цилиндър
-
Предпазна Ламарина Спирачка
-
Ретардер
-
Ретардер Вторичен Модул
-
Ретардер Маслена Тръба
-
Ретардер Превключвател
-
Ретардер Първичен Модул
-
Ретардер Телма / Електромагнитни
-
Ръчна Спирачка
-
Семеринг
-
Соленоиден Кран ABS
-
Спирачен Асистент
-
Спирачен Нивелиращ Кран Ръчен
-
Спирачен Педал
-
Спирачна Помпа / Главен Спирачен Цилиндър
-
Спирачна Челюст
-
Стоп Машинка
-
Тресчотка Автоматична
-
Тресчотка Ръчна
-
Тръби Спирачни
-
Феродо
Спирачна система за стрителни машини
Спирачната система служи за потискане на движението и се използва при моторните и др. превозни средства. Чрез триене, кинетичната енергия се преобразува в топлинна и се осъществява спирането.
В спирачната система има много елементи като спирачни барабани, спирачни дискове, накладки, спирачен цилиндър, спирачни апарати, маслени маркучи, спирачна помпа, серво апарат, спирачен цилиндър и т.н. Всички строителни машини са оборудвани с устройства за спиране - спирачна система.
Дисковете се изработват предимно от чугун, но е възможно да има и такива, които са направени от керамични композитни материали или карбон. Спирачните дискове се притискат от накладките и така се спира въртенето на колелото.
Накладките се монтират на устройство, което се казва – спирачни челюсти. Те се намират от двете страни на диска. От триенето, скоростта на въртене се забавя и колелото на строителната машина се забавя или спира напълно да се върти. От триенето се генерира топлинна енергия, а когато се нагорещят прекалено много спирачките, те стават по-малко ефективни.
Превозните средства с дискови спирачки спират по-добре отколкото тези с барабанни, точно поради тази причина – дисковете се охлаждат по-лесно. При барабанните спирачки, спирачната сила е винаги пропорционална на налягането, което при дисковите не е така.
Вече в много строителни машини се използват предимно дискове, макар че все още има и такива, които използват барабанни спирачки на задните си колела. Така те поддържат разходите и теглото си. По-голямата част от усилието при спиране се изпълнява от предните спирачки, за това задните могат да бъдат барабанни, това е един добър компромисен вариант.